Konica Minoltan PROKOM laajentuu graafisen alan globaaliksi yhteisöksi

Prokom Toimistosavotta

PROKOM – Konica Minoltan riippumaton tuotantoliiketoiminnan asiakasyhteisö – on laajentumassa maailmanlaajuiseksi organisaatioksi Yhdysvaltojen ja Euroopan onnistuneiden lanseerausten jälkeen.

PROKOM-yhteisön virallinen debyytti Yhdysvalloissa oli viime kuussa Graph Expo -messuilla. Vastaanotto oli järjestäjien mukaan loistava ja aktiivinen jäsenhankinta on alkanut www.prokom.org -verkkosivuston kautta. Yritykset Euroopassa ja Yhdysvalloissa ovat liittymässä Konica Minoltan tuotantotulostuksen käyttäjäyhteisöön, joka lanseerattiin helmikuussa 2014. Yhteisön jäsenet voivat verkostoitua, oppia ja kasvattaa liiketoimintaansa erilaisten online-tukien ja koulutuksen avulla. Yhteisön etuihin kuuluvat mm. InfoTrendsin markkinatieto sekä joukko riippumattomia yrityskonsultteja. Tavoitteena on opastaa yrityksiä liiketoiminnan muutokseen tarjoamalla käytännön yritysneuvontaa ja jakamalla tietoa ja oppeja graafisen alan ammattilaisten kesken.

PROKOMin helppokäyttöinen web-portaali jakaa sisällöt ja käytännön neuvot painotoimialan keskeisiin toimintoihin. Näitä ovat mm. prepress-osasto, tuotanto, HR, liiketoimintastrategia omistajille, sekä myynti- ja markkinointitoiminnot. Jokaiselle avaintoiminnolle on omat käytännön työkalut, tietoa ja suunnitelmia, joilla yritys voi parantaa ja tehostaa toimintaansa.